worktravel.reismee.nl

Eline werkte op een Summercamp in the USA!

Eline ging met het Summercamp programma van Travel Active naar Amerika en werkte daar een aantal weken op een summercamp. Lees hier hoe zijn haar tijd in Amerika ervaren heeft...

Een kleine 3 weken, nadat ik te horen had gekregen dat ik naar Camp DeWolfe mocht komen, was het dan zover, het grote camp USA avontuur ging beginnen. Samen met een andere Nederlander vloog ik naar NY en verbleef ik de eerste nacht in een hostel. De volgende ochtend 2 uur met de trein naar het kamp op Long Island.

Ik kwam er 2,5 week voordat het kamp ging beginnen aan en ik had nog geen idee wat ik die weken zou gaan doen. De eerste anderhalve week heb ik met een paar andere internationale counselors klussen gedaan op het kamp, schoonmaken, dingen reparen, verven enzovoorts. De week voor het kamp begon was het staffweek en zouden ook alle Amerikaanse counselors komen. Maar voordat die er waren moest ik al vertrekken voor mijn eerste cursus om officieel een zeilinstructeur te worden. De eerste cursus duurde 2 dagen en was een motorbootcursus ter voorbereiding op de echte zeilinstructeur cursus die daarop volgde. De zeilcursus duurde 4 dagen en was erg intensief met zeilen, toetsen, presentaties en opdrachten. Omdat ik al lang niet meer had gezeild kreeg ik een plan of improvement voor zeilen maar was ik verder geslaagd. Dit was verder geen probleem omdat ik die later nog kon halen. Tijdens de cursussen heb ik in de meest luxe huizen gelogeerd en was het een hele belevenis om echt bij Amerikanen thuis te slapen en te eten. Gelukkig hoefde ik deze cursussen ook niet alleen te doen, maar samen met Sanjay, mijn Hawaiiaanse mede-zeilinstructeur (hoewel ik na 1 dag al de kriebels van hem kreeg, was het wel fijn om niet helemaal alleen te gaan).

De zaterdag voordat kamp begon ben ik nog met internationale counselors (Mexico, Rusland, Ierland en Tsjechië) naar NYC geweest! Allerlei toeristische dingen gedaan, Empire State Building, Central Park en Times Square. En natuurlijk veel te veel geld uitgegeven aan shoppen. Maar wel een erg leuke dag.

Toen begon Camp DeWolfe, 5 weken met 2 sessies van 2 weken en 1 sessie van 1 week. Het is een christelijk kamp, waar kinderen met een scholarship via de kerk kunnen komen maar er zijn ook kinderen die gewoon voor het kamp betalen. De meeste kinderen blijven slapen maar er zijn ook een aantal daycampers. Er waren ongeveer 75 campers per sessie. Omdat ik niet christelijk ben was het voor mij even kijken hoe dat allemaal zou gaan met de kerk maar het viel allemaal erg mee. De kinderen moesten twee keer per dag naar chapel waar vooral veel liedjes werden gezongen en maar een aantal keren echt iets serieus gebeurde. Een dag op camp DeWolfe ziet er als volgt uit: 7.45 flagraising, 8.00 ontbijt, 8.30 cabin clean-up, 9.15 chapel, 10.00 activity 1, 11.00 activity 2, 12.00 lunch, 13.00 rest hour, 14.00 activity 3, 15.00 activity 4, 16.00 snack, 16.30 activity 5, 17.30 diner, 18.30 evening activities, 19.30 chapel, 20.00 snack. Bij de activities hadden de kinderen de keuze uit heel veel verschillende dingen waaronder, zwemmen, zeilen, dansen, boogschieten, knutselen, piano, djembe, challenge course en nog veel meer soms wisselende dingen.

De eerste sessie was het allemaal nog wennen hoe het allemaal werkte maar wel heel leuk. Gelijk de eerste avond moest ik al invallen in een cabin als counselor omdat er problemen waren met de oorspronkelijke counselor. Drie dagen heb ik bij de oudste meiden (12-15 jaar) geslapen. Heel erg leuk maar wel vermoeiend aangezien ze allemaal niet voor 12 uur gaan slapen en om 6 uur alweer op wilden staan om hun haar te stijlen en zich klaar te maken voor de dag. Daarna was er een nieuwe counselor die dat van mij overnam. Het zeilen zelf was een beetje een ramp omdat we het hele zeilprogramma opnieuw moesten opzetten. De eerste dag hadden we 15 kinderen die wilden zeilen en 2 tweepersoonsboten waarvan 1 lek was. Geen succes dus!!! Daarna hadden we kleinere groepen en konden we echt met het zeilen beginnen. Maar een paar dagen later bleek dat ze de zwemtest (die iedereen moest doen) waren vergeten toe te passen op de kinderen die wilden zeilen. Wat er op neerkwam dat ik een keer ben omgeslagen met twee jongens in mijn boot die niet konden zwemmen, bang voor vissen waren omdat ze nog nooit de zee hadden gezien en zich krampachtig aan de boot vast hielden. Gelukkig hadden ze wel zwemvesten aan en is het allemaal goed gekomen maar vanaf toen hebben we ook maar onze eigen zwemtest ingevoerd. Met alle counselors was het heel gezellig en leuk. Ook de Amerikaanse counselors tijdens deze sessie leren kennen. Varvara , een Russische staffcounselor, was jarig in de tweede week. Een kleine surpriseparty in onze cabin gegeven, wat uiteindelijk eindigde met slapen op het strand en ’s ochtends voordat iedereen op stond weer terug sluipen. Heel erg gezellig en elkaar beter leren kennen. Twee dagen later was Liz jarig, een Amerikaanse counselor. Geen surpriseparty dit keer maar we hebben nog wel buiten bij een cabin staan kletsen met veel staffmembers. Uiteindelijk is de director daarachter gekomen. En in het vervolg moesten we op tijd naar bed en mochten de jongens niet meer bij ons komen (wat zowiezo streng verboden was…).

Na de eerste sessie heb ik bij een Amerikaanse counselor gelogeerd, met nog een aantal anderen, en zo Long Island wat beter leren kennen. Echt relaxed zo’n dagje zonder kinderen. De tweede sessie ging al veel vlotter dan de eerste en die ging ook heel erg snel voorbij, als speciale activiteit konden de kinderen die muziek konden maken voor een jazz programma kiezen. Af en toe heb ik in een cabin geslapen omdat iemand een dag vrij had en zo alle campers ook goed leren kennen. In het weekend heb ik met 5 andere counselors nog een verkorte zeilcursus gedaan en ben ik nu officieel, US Sailing Instructor Level 1, heel erg stoer!. De laatste week van de tweede sessie was ik twee dagen vrij en kwamen mijn ouders me bezoeken. De eerste dag waren mijn broers ook mee en zijn we naar het uiteinde van Long Island geweest en hebben we lekker gegeten. De tweede dag heb ik alleen met mn ouders ook nog rondreden over Long Island bij leuke dorpjes gestopt en mooie dingen bekeken. Heel erg leuk om ze een paar dagen te zien en even wat anders te eten dan camp voedsel (lunch bestond vaak uit hamburgers, hotdogs of kipnuggets met overfrites en een beetje sla, diner uit kip met pasta of rijst en soms groente, niet echt heel lekker of gezond). De dag na de tweede sessie dat we allemaal vrij waren, zijn we met ongeveer 20 staffmembers naar een enorm waterpark gegaan, met glijbanen, zwembaden en banden. Heel erg leuk, vooral om in de lange rijen heel hard kampliedjes te zingen.

Toen was het alweer de laatste sessie. Bijna niet meer gezeild. Er waren ook nog maar twee kinderen die wilden zeilen en een aantal keer onweerde het waardoor we niet konden zeilen. Deze sessie heb ik ook bij andere activiteiten geholpen, challenge course, knutselen en dansen. Deze sessie was ook een speciale activiteit, marinebiologie. Tijdens de sessies gingen de cabins ook op verschillende trips waaronder musea, fruit plukken, kamperen, kanoën en hiketochten. De laatste dag moest er veel afscheid genomen worden van de campers, waarvan sommige alle sessies waren geweest. Die avond hebben we nog staffdiner gehad bij een chinees/japans restaurant, heel erg gezellig! Ook nog gebowld die avond. De rest van het weekend nog op het kamp rondgehangen en zondag al afscheid genomen van de meeste Amerikaanse counselors. Ik bleef nog een week langer op het kamp met veelal internationale staff en heb allemaal leuke dingen in de omgeving gedaan. Daarna stond mijn trip op het programma, samen met Rocky (van Long Island zelf) en Varvara ging ik naar de Niagara Falls en Washington DC. Eerst de nachtbus naar Niagara Falls genomen en daar alles bekeken. Heel erg indrukwekkend en zeker een aanrader. Toen met de trein terug naar NY daar een nacht geslapen en de volgende dag door naar Washington DC met de bus. Hier zijn we ook twee nachten geweest en alle toeristische dingen bekeken, Obama de groeten gedaan en alle memorials bekeken. De hostels die we hadden waren allemaal erg leuk, maar lagen allemaal in een beetje vage achterbuurten waar je liever niet te lang rondliep. Maar alles overleeft en weer een ervaring rijker. Aan het einde van de trip ben ik met Varvara nog drie nachten bij een Brittany en Briannah geslapen die ook counselors waren op het kamp. Daar in de buurt nog naar de bioscoop en een gamehall geweest, pizza gegeten en appeltaart gebakken (Nederlands succesje!).

En toen waren de 10 weken alweer om en was het tijd om naar huis te gaan. Alleen in het vliegtuig terug was niet zo gezellig en ik was erg blij om iedereen weer te zien. Nu zit ik hele dagen op skype en facebook om met iedereen in contact te blijven, en misschien volgend jaar nog een keer!!!

Groetjes Eline!!!

Ps: Bekijk hier ook mijn foto's!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active