worktravel.reismee.nl

Boerderijwerk Ervaringen van Abby

Na mijn afstuderen had ik het plan om er effe tussenuit te gaan, voor ik me in het arbeidscircuit zou gaan storten. Mijn keuze viel op Canada, omdat de natuur (vooral de Rocky Mountains) mij enorm aansprak. Qua voorbereiding heb ik me beperkt tot wat praktische zaken als paspoort, verzekering en geld, verder werd alles uitstekend door Travel Active verzorgd.

Vervolgens heb ik de maand september in de West-Canadese stad Vancouver doorgebracht voor de orientatie, waar ik een fantastische tijd heb gehad met allerlei studenten vanuit de gehele wereld. Tijdens deze maand verbleef ik in een prima gastgezin, waar nog twee studenten verbleven. Tijdens die maand heb ik overdag Engelse lessen gevolgd, maar veel belangrijker was natuurlijk de tijd na de colleges. Gezellig met z’n allen op stap, naar Stanley Park (groepsfoto, ik met rood truitje), Grouse Mountain beklimmen, met de veerboot naar Victoria Island om orka’s te spotten en we hebben zelfs een auto gehuurd om nog meer van de omgeving te bekijken. September is voorbij gevlogen…

Kim, de contactpersoon van Travel Active in Vancouver, heeft in die tussentijd haar best gedaan een leuke Farmstay voor mij uit te zoeken. Ik wilde graag op een boerderij met dieren terechtkomen. Maar dat ik op een typische Canadese vee ranch terecht zou komen, had ik niet verwacht…Daar zat ik dan: met 300 koeien en stieren in the middle of nowhere, ergens in Alberta. De eerste dagen heb ik enorm moeten wennen, elke dag om 6.30 opstaan, koeien voederen, drijven en verzorgen, hooien, schoonmaken, tractor rijden. Maar eenmaal gewend, was het fantastisch!

Eén van de mooiste herinneringen die me is bijgebleven is mijn tweede keer op het paard in de Foothills van de Canadian Rockies. De dag daarvoor had ik in een uurtje de basisprincipes van het paardrijden geleerd. Met 15/20 man hebben we die dag alle koeien die daar graasden bijeen gedreven, om ze vervolgens weer terug naar huis (naar de ranch) te brengen. Het was een prachtige rit over de heuvels, door beboste gebieden en over kleine kreekjes. Alsof het zo uit een wild west film kwam…Zelfs toen ik van mijn galopperend paard afgebokt werd, kon mijn dag niet stuk. Ik heb daar twee maanden van alles mogen genieten; van de omgeving, van de spirit en de werklust van de ranchers, van de adembenemende zonsop- en ondergangen, en van de eindeloze grasvlakten van de prairies. Twee maanden Cowboy zijn was echt een onvergetelijke ervaring!

Ik denk nog steeds met plezier terug aan mijn Canada-avontuur, met behulp van mijn 600 (!) foto’s, een dagboek (tip! Leuk om te doen!), en een plakboek vol herinneringen. Af en toe mail ik nog met een paar studenten uit Vancouver en het plan is om elkaar nog eens op te zoeken in eigen land. Zodoende heb ik nog reizen naar Brazilië, Mexico, Zwitserland en Japan voor de boeg……

Abby van Oers

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active