worktravel.reismee.nl

Fien beleefde een geweldig avontuur

Fien vertelt over haar restauratie werkzaamheden in het mooie Frankrijk

Naar aanleiding van een geweldig avontuur dat ik beleefdein Frankrijk,wil ik jullie mijn reisverhaal (of toch een stukje daarvan) niet onthouden.

Na enkele zon, zee en strandvakanties vond ik dat het wel eens tijd was om de wereld te verkennen op een andere manier. Met een passie voor avontuur en honger naar nieuwe ervaringen spoorde ik het internet af. Zo kwam ik op de Work and Travel-site terecht die mijn enthousiasme nog meer aanwakkerde. Ik schreef me in voor het Restauratiewerk programma in Frankrijk. Stel je voor, kastelen en andere oude monumenten restaureren! Een week voor ik met de trein naar Frankrijk vertrok begon het wel een beetje te kriebelen. Wat staat me te wachten? Wat als het helemaal niet zo leuk is? Uiteindelijk besloot ik om gewoon alles op me af te laten komen en me in het avontuur te storten.

In het begin was ik eerder terughoudend, de andere deelnemers waren ook allemaal een beetje ouder dan mij. Maar uiteindelijk liep alles wel los en vond iedereen zijn plaatsje in de groep. Want dat waren we ook, een hechte groep. Wat ik het allerleukste vond was de combinatie van al het nieuwe: een nieuwe omgeving, nieuwe mensen (voornamelijk Amerikanen en de ongelofelijk lieve mensen van de organisatie) die later nieuwe vrienden werden, …

Ook het werk was nieuw, en ontzettend leuk en gevarieerd. De ene keer hakten we stenen uit een kerk, de andere keer legden we een weg of muur aan volgens de regels van de natuur. In de namiddag gebruikten we onze vrije tijd om de prachtige omgeving te verkennen. Zo zijn we op een dag met z’n allen richting Pont Du Gard gegaan (de oude Romeinse aquaduct), waar we kajaks huurden en een heel stuk de rivier af vaarden. Ondertussen speelden we kajak-spelletjes, hebben we gezwommen, genoten we van de zon, aten we onze picknick, … Het was een geweldige dag!

Uiteindelijk zaten de twee restauratieweken er op. Tijdens het afscheid werden er (e-mail)adressen uitgewisseld en namen we snel nog een aantal memorabele groepsfoto’s. Daarna heb ik samen met een Amerikaans meisje, dat het programma ook volgde en met wie ik nu nog steeds contact heb, nog een weekendje in Avignon doorgebracht, als afsluitertje zeg maar. Ik kan niets meer doen dan iedereen zo’n geweldige reis aanraden en ervaringen toewensen! Het is een exclusieve belevenis geweest waarmee ik veel internationale vrienden heb gemaakt. Ik grijp nog vaak terug naar de foto’s die een hele boel warme herinneringen bij mij oproepen. Hoewel ik van nature al vrij zelfstandig ben (maar wat totaal geen vereiste is!) is dit avontuur een persoonlijke overwinning die zeker voor herhaling vatbaar is…

Groetjes,

Fien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active