worktravel.reismee.nl

Geweldige summercamp ervaring

Perfecte match..!
Het begon allemaal in mijn examenjaar.. Ik zat in mijn laatste jaar van het VWO en wilde al een tijd wat anders na mijn diploma. Ik kende Travel Active al omdat ik een aantal jaren ervoor al over het High School programma had na zitten denken. Ik wilde niet op vakantie, ik wilde de VS ECHT leren kennen, de cultuur, de gewoontes en de mensen. Toen stuitte ik op Work & Travel, wat voor mij de perfecte aansluiting boodt: Summercamps in theUSA! Een summercamp, wat iets typisch Amerikaans is, iets wat je nergens ter wereld op deze manier vind.

Het vertrek naar Amerika en de eerste kennismaking!
15 juni 2009 was de dag, de nieuwsgierigheid kon ik nauwelijks meer bedwingen, zo benieuwd wat me allemaal te wachten stond. Eenmaal aangekomen op JFK ontmoette ik nog een aantal Camp USA’ers die naar andere delen van het land gingen. De eerste 3 dagen heb ik in NYC doorgebracht met Jelle, ook een Camp USA deelnemer die naar hetzelfde camp ging: Camp Scatico.

Het Camp waar ik werkte...
Camp Scatico is een private camp, een camp met zoveel tradities, een camp waar al vele generaties families telkens terugkomen, zo bijzonder. Ik was tenniscounselor, wat me echt veel voldoening heeft gegeven. Te zien hoeveel je een kind kunt leren gedurende 7 weken is zo mooi. Natuurlijk had ik ook mijn eigen division, de ‘Centers’ 12 meisjes van 10 a 11 jaar oud. Samen met 3 Amerikaanse counselors sliepen we met z’n allen in 1 bunk.

Een echte feestdag in Amerika
Wat ook bijzonder was om mee te maken was the 4th of july, independenceday, een bijzondere dag voor Amerikanen. En natuurlijk de event’s op camp, colorwar, tribes, visitingday, carnival, co-ed day.

Wat heeft het mij aan ervaringen opgeleverd?
Dit is een tijd die ik nooit zal vergeten, een ervaring die niemand meer van me af kan pakken. Ik had dit never nooit willen missen. Camp is zo’n intense ervaring, 2 maanden met dezelfde kids & counselors, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. We noemden het altijd met een grote glimlach ‘the big bubble, a luxurious prison’, en zo is het ook: het is leven in 1 grote bubble, met ups en downs, en met a lot of gossip.

En dan weer terug naar huis..
Het afscheid was zwaar, afscheid moeten nemen van mensen waar je zoveel mee hebt meegemaakt, die je ondertussen door en door kent, omdat je de goede en minder goede kanten van elkaar hebt meegemaakt. De kids, die ondertussen echt als familie voelen, waarvan je alles weet, wat ze leuk vinden en juist niet, karaktereigenschappen en rare fratsen, en telkens maar bleven vragen “are you coming back next year?”.

Vriendschappen wereldwijd!
Ook was het moeilijk om afscheid te nemen van alle co-counselors.. zowel de Amerikanen als de international staff was zo close geworden. En ik ben vakantieadresjes over de hele wereld rijker. Ook heb ik zoveel bijzondere mensen ontmoet, mensen die ik zeker zal weerzien. Al met al, als je twijfelt, stop ermee! Just do it, you’ll never forget this summer!

..As summer ends, we will always treasure you.. (alma-matter song)

Groetjes Catharina Glogowski!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active