worktravel.reismee.nl

Lisa werkte op een special camp

programma: summercamps - usa

Lekker in de zomer werken in een summercamp!
Nadat ik mijn diploma spw4 in januari behaald had. Had ik een half jaartje speling, want in september ging ik weer studeren. Ik was nogal aan het twijfelen wat ik wilde gaan doen. In mijn achterhoofd speelde nog steeds het Summercamp USA avontuur. Een oud collega van mij had dat ook gedaan en de verhalen maakte mij erg enthousiast! Ik heb toen contact opgenomen met Travel Active en toen is het balletje snel gaan rollen. Na veel papierwerk en het visum aangevraagd te hebben, kreeg ik een interview. Daar vroegen ze over je ervaring, op wat voor kamp je het liefste wilde werken etc. Na 2 weken kreeg ik een mailtje dat ik was aangenomen op camp friendship ventures in Annandale, Minnesota. Ik was superblij!

Onderweg naar Amerika!
Camp friendship is een kamp voor mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. 28 mei tot 14 augustus zou ik daar blijven. Via het forum op Travel Active was ik in contact met Inge gekomen. Zij ging ook naar camp friendship en vloog ook op 28 mei! We hadden elkaar op het vliegveld ontmoet en vlogen samen naar New York city waar we onze introductie hadden en een overnachting in het hostel. Vanaf het moment dat we in NYC waren aangekomen keken we overal onze ogen uit. Er zijn dan ook superveel foto’s gemaakt. Je herkent zoveel dingen van tv, films etc. Natuurlijk wilde we meteen de stad verkennen. Ook al regende het, wij waren zo die-hard dat we heel Central park zijn doorgelopen en lekker wat gaan eten in een lokaal restaurantje.

Van New York naar het kamp!
De volgende ochtend hadden we introductie, en kwamen we andere NL meiden tegen die ook op een kamp gingen werken, ergens anders in Amerika. Na de introductie gingen we zo snel mogelijk met de subway naar times square want iedereen moest s’middags zijn bus/trein/vliegtuig naar het kamp halen. Ik kan nog steeds zeggen dat ik verliefd ben op NYC! Het was maar van korte duur, maar het was super! Daarna zijn Inge en ik snel naar het vliegtuig gegaan en landde we eindelijk in Minneapolis, Minnesota. Daar werden we opgewacht door mensen van het kamp. De eerste week daar was het orientatie week. Er waren nog geen campers. Ik kreeg te horen in welke village ik zat. Ik werd naar mijn huisje gebracht en ontmoette daar meer mensen die in mijn village zaten. Het kamp is opgesplitst in meerdere village’s. De mensen in je village’s zijn ook de mensen waar je de rest van de zomer mee werkt. Wel zo gezellig. Het was al erg snel gezellig in ons huisje.

NIeuwe collega's en wijze lessen!
Elke dag kwamen er meer mensen bij, uit verschillende plekken uit Amerika, Nieuw-Zeeland en noem maar op. Die week leerde je bijv hoe je met gedragsproblemen om moet gaan, hoe je iemand moet verschonen en leerde je overal allerlei ziektebeelden en noem maar op. De week daarna was het eindelijk zover, de campers kwamen! Een werkweek op camp friendship ziet er als het volgende uit. Vrijdagmiddag wordt bekend gemaakt in welke cabin je werkt, met wie..en wat voor doelgroep je krijgt.. kinderen/tieners/oudere. Zondagmiddag rond half 2 komen de campers aan met hun verzorgers en wacht iedereen ze op bij het hok. Je verwelkomt ze, geeft ze een naamsticker en een armband waar bijv op staat of ze ergens allergisch voor zijn, epilepsie hebben etc. Ik had de eerste week 8 jongens van 6-14 jaar. Geweldig!

Activiteiten met de kids!
Ze hadden o.a. ADD, ADHD, fatale alchohol syndroom. Ook krijg je een schema die vol met activiteiten zit. Om 8 uur is het ontbijten, en om half 10 start de eerste activiteit. Dit is o.a. boatride, hayride, knutselen.. muurklimmen, sports, zwemmen, modderpoel, boerderij, muziek, pickick. En noem maar op! Die week met de kleine jongens was het vooral sports, sports en nog is sports. Ook ga je met je cabin 1 x in de week in een tent slapen. Je mag dan kiezen waar, in het bos of op het kamp zelf. In het bos is natuurlijk het leukst voor de kinderen. Je maakt dan ook zelf kampvuur en gaat cheeseburgers maken en marshmellows!

Leuk en uitdagend werk!
Ook hadden we altijd op donderdagavond de campdance. 1 van mijn favoriete activiteiten. Je ziet iedereen zo uit zijn dak gaan op de muziek, geweldig! Op vrijdagmiddag voordat de campers worden opgehaald is er de talent show. Het is soms zo ontroerend om te zien hoe trots ze zijn op het liedje wat ze zingen of het kunstje wat ze laten zien. Zo heb ik elke week een leuke en soms wat mindere leuke weken gehad. Soms had ik cabins met mannen ( heb trouwens elke week mannen gehad, geen een keer vrouwen) die ernstige gedragsproblemen hadden.. en tja dan krijg je weleens wat naar je toegegooid. Of worden er niet zulke aardige dingen tegen je gezegd.

Weekend...
Op vrijdagmiddag was ik dan ook altijd erg blij als er niet zo’n leuke week voorbij was! Dan was het namelijk weekend! Elke zaterdag werd er door het kamp een staff trip georganiseerd. Ik ben o.a. naar een outlett mal geweest, baseball game, the mall of America ( allergrootste winkelcentrum van Amerika) etc. Ook heb ik veel leuke avondjes in de kroegen meegemaakt!

Wat heeft het Camp USA programma mij opgeleverd?
Al met al een hele leuke zomer gehad, veel geleerd over mijzelf. Veel vriendschappen gemaakt met mensen over de hele wereld. Want je wordt heel erg snel close met mensen daar. Je groeit ontzettend naar elkaar toe en schept snel een band. Ik heb nog elke dag contact met ze! En ga ze zeker nog opzoeken! Zo viel het afscheid ook erg zwaar, en zijn er de nodige tranen gelaten. Travel Active heeft alles ontzettend goed geregeld. Ik heb er me nooit zorgen over moeten maken en al had ik vragen,werd daar meteen op geantwoord.

Onvergetelijke tijd!
Voor mensen die ook naar een zomerkamp willen gaan, zou ik zeggen. Do it! Je krijgt er zoveel spijt van als je het niet doet, ik zou het voor geen goud willen missen.Ik ben nu iets meer dan een maand thuis, en ik mis het zo erg! Ik ben weer terug in de dagelijkse sleur van school, werk, huiswerk beland. Daar heb je dat gevoel van vrijheid, lekker je ding doen. Elke dag nieuwe dingen leren in een vreemd land. Dat gevoel is het allerbeste gevoel van de wereld!

Groetjes, Lisa Collins

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active