worktravel.reismee.nl

Femke werkte in de gezelligste pub

programma: toeristisch werk Engeland

Geweldig! Mijn eindexamen had ik gehaald, maar wat nu? Engeland heeft me op de één of andere manier altijd aangetrokken. De taal, de verschillen van het land, de mensen. Dus dankzij Travel Active ben ik voor 4 maanden naar Bournemouth gegaan, in het zuiden van Engeland. Een goede keuze van mij! Aangemeld, verzekering aangevraagd, vlucht geboekt en koffer ingepakt! Je hebt een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Bournemouth, superhandig. Uitgezwaaid door familie, die hadden het lastiger dat ik weg ging dan ik! Dankzij Travel Active heb ik samen gereisd met een andere jongen die daar ook ging werken, zodat we bijvoorbeeld vanaf het vliegveld samen de taxi naar de stad konden nemen.

Eenmaal aangekomen bij mijn gastgezin thuis, werd mij het huis geshowd. Erg groot huis en met ongeveer 10 andere internationale studenten. We aten gezamenlijk om 6u, deelden de douche en wc. Mijn gastgezin familie is erg jong en hebben twee kinderen. Ze waren erg aardig, maar zelf erg druk. Het begin vond ik lastig. Want wat moest ik nu gaan doen? Ik hoorde toen stemmen op de gang: ‘Ga af, zitten!' Wat? Is dat Nederlands? Ben ik in Engeland aangekomen en hoorde ik nu gelijk Nederlands? Ik ging kijken en zag daar twee Nederlandse jongens! Die hadden mij gelijk de stad in meegenomen. Ontzettend grote stad is Bournemouth. Ik had gedacht dat het een dorpje was, maar het is een erg moderne stad, met veel chique winkels erbij! Ik had dus gelijk al twee nieuwe vrienden gemaakt. Dat is echt een voordeel om in een gastgezin te slapen. Ik heb zoveel internationale mensen ontmoet, ontzettend leuk!

De volgende dag moest ik een week naar school. Ik werd door mijn gastgezin gebracht en op de terugweg verdwaalde ik natuurlijk! Leuke school, met leuk leraren (eentje zong zelfs in mijn hotel), maar mijn hotel draaide echt om haar pub (en daar ging de cursus niet zoveel op in). De pub leiden is erg leuk! In het begin moest ik best veel schoonmaken, maar dat vond ik verschrikkelijk. Dat merkte mijn baas ook wel, en toen dat was uitgesproken mocht ik veel meer achter de bar staan. Ontzettend leuk werk, het lijkt me veel leuker dan in zo’n sjiek hotel te werken. Ik had veel contact met de locale bevolking en ik zag dat ze me waarderen. In een sjiek hotel mogen bijvoorbeeld de mensen niet eens aan de bar zitten.

Zo heeft de lokale bevolking op de dag voordat ik vertrok een ‘leaving-party’ georganiseerd, met eten, cadeaus en drank! Dat is toch geweldig? Ook het voordeel van mijn hotel was dat er bijna elke avond een band aan het optreden was. Daardoor was er veel afwisseling in het publiek. Ontzettend leuk. Ik heb punks, motorrijders, kakkers en oma’s ontmoet. Een geweldige tijd gehad!

In het begin heb ik samen met de twee jongens ontzettend veel dingen gedaan. Naar dorpjes, steden gegaan, optredens gezien, bootje gevaren en veel uitgegaan! Dat kun je echt super in Bournemouth doen. In één straat staan veel disco’s en pubs, keuze zat! Omdat Bournemouth echt gericht is op het internationale, (er zijn veel “language schools”) zijn er ook veel internationale feestjes. (goedkoper!) Met school zijn we ook een dagje naar Londen geweest. Dat is echt een aanrader. Erg goedkoop, en je mag je eigen ding doen in Londen. Wellicht iets te weinig tijd, maar dat ligt meer aan Londen zelf. Te groot!

Ik ben ook met kerst en oud & nieuw in Engeland geweest. Dat is erg wennen. Die week moest iedereen gewoon erg veel werken. Ik heb samen met mijn hotel een kerstdiner gehad. Ik mocht ook een vriendin uitnodigen. Oud & nieuw zelf moest ik ook werken. Vier maanden in Bournemouth geweest, het was een geweldige tijd, maar was stiekem wel blij weer thuis te zijn! Heerlijk vertroeteld te worden door familie!

Cheers,

Femke van Egmond

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active