worktravel.reismee.nl

Kelly had een supertijd

programma: toeristisch werk Engeland

Hello boys and girls!

Ik ben 4 maanden in Engeland geweest, in het mooie badplaatsje Bournemouth. Hier had ik voor gekozen omdat ik gestopt was met mijn opleiding en graag reis- en werkervaring op wilde doen. Ook omdat ik graag mijn Engelse taal wilde verbeteren en een plaatsje aan de kust leek me heerlijk. Travel Active heeft voor mij een slaap- en werkplaats gezocht, ikzelf heb op internet gekeken naar een goedkope vlucht. Dit ging allemaal goed, je moet gewoon goed zoeken en prijzen vergelijken.

Eenmaal aangekomen liep het allemaal vanzelf, ik heb de bus gepakt vanuit vliegveld Gatwick naar Bournemouth. In Bournemouth aangekomen heb ik de taxi genomen naar het huis waar ik verbleef. In het huis sliepen ongeveer 30 mensen met verschillende nationaliteiten, dit was een super ervaring zeg! Ik heb mensen leren kennen uit Denemarken, Zuid-Afrika, Spanje, Duitsland, Finland, Brazilië noem maar op! In het huis verliep alles goed. We hielpen elkaar met eten koken, de was doen en natuurlijk gezellige uitstapjes maken naar bijv. Londen en de gezellige Pubs in Bournemouth bezoeken.

Ik ging twee ochtenden in de week naar school, naar English 2000. Dit was een goed hulpmiddel om mijn Engels te verbeteren in combinatie met het dagelijks praten in het Engels. Ik werkte meestal vijf hele dagen in de week bij een Restaurant, Take- Away en Bar. Elke dag liep ik 20 minuten naar mijn werk over het strand, hoe heerlijk is dat?! Ik ben eenvoudig begonnen, dit omdat zij konden zien hoe mijn Engels was en hoe ik het werk deed en al heel snel mocht ik steeds meer. Ik ben flexibel geweest en ik denk dat het ook een vereiste is als je in het buitenland wilt gaan werken. Ook liet ik zien hoe graag ik iets wilde leren en dat vonden mijn managers erg fijn. Tijdens mijn werk heb ik verschillende werkzaamheden gedaan; in heb de keuken geholpen, tafels in het restaurant schoongemaakt en opnieuw ingedekt, in de Take-Away gewerkt (het verkopen van koffie, thee, broodjes en natuurlijk overheerlijke koekjes en scones!), het maken van drankjes voor de gasten in het restaurant en als laatste heb ik ook net voor mijn vertrek mogen werken in de bar waar ik continu met gasten in aanraking kwam. Met mijn collega’s kon ik erg goed overweg, in het begin kijk je natuurlijk een beetje de kat uit de boom, maar later ging ik ook na mijn werk met mijn collega’s bijv. een hapje eten, een pint drinken of heerlijk op het strand zitten met een gitaar en een kampvuurtje erbij.

Een week voor mijn vertrek wilde ik helemaal niet weg! Ik had het er zo naar mijn zin. Ik wist dat ik terug moest en toen ik eenmaal op Schiphol stond en daar mijn ouders en vrienden weer zag, was het natuurlijk ook weer heel fijn om terug te zijn. Nog steeds heb ik contact met twee meisjes uit Denmarken, ze zijn ook al een keer hier in Nederland geweest en ik ga er in de zomervakantie weer naar toe. Ook heb ik nog steeds via mail contact met een collega uit Engeland.

Mijn ervaring om naar het buitenland te gaan was super. Ik heb niet alleen werkervaring opgedaan en mijn Engels verbetert, maar ik ben ook een stuk zelfstandiger geworden. Ik weet nu dat ik veel alleen kan en dat ik niet afhankelijk ben van mijn omgeving hier in Nederland. Naast alle mooie ervaringen die ik heb opgedaan weet ik zeker dat ik nu het reisvirus te pakken heb en dat ik zeker weer naar het buitenland toe wil. Ik krijg weer helemaal de kriebels nu ik mijn verhaal aan jullie vertel. Je hebt zo’n groot gevoel van vrijheid als je op reis bent. Ik zal het iedereen en dan ook echt iedereen aanraden om de reiskriebels te gaan opzoeken en rijk te worden van alle ervaringen die je dan gaat opdoen.

Cheers mate!

Kelly van Ginkel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active