worktravel.reismee.nl

Loes gaat zeker nog eens terug naar Australië om ook de westkust eens te bereizen!

Loes ging met een groepsreis van het Work& Travel Programmavan Travel Active naar Australië. Lees hier was zij allemaal meegemaakt hebben.

Dag luitjes!!

Na 3,5 jaar gewerkt te hebben als schoonheidsspecialiste ben ik toe aan een flinke uitdaging: even een tijd weg uit de dagelijkse sleur. Na een bezoek aan de open dag van Travel Active is het helemaal duidelijk voor mij: Australie!! Voor een half jaar minimaal. Door Travel Active krijg je een veilig gevoel; Je hoeft niet helemaal alleen, je kan er altijd terecht als je problemen hebt en een minder bezorgd gevoel voor de achterblijvers.

Daar sta ik dan 26 Mei op het vliegveld te zenuwpezen. Na een emotioneel afscheid van ouders, broer, zusje en vrienden vertrek ik met de groep naar Australie met een tussenstop in Singapore inbegrepen. Onzettende last van een jetlag, maar dat trekt snel bij.

De eerste week besef ik steeds meer dat ik echt aan de andere kant van de wereld ben. Veel lol met de groep en vervolgens boek ik met Ellen een tour van 21 dagen van Sydney-Melbourne-Adelaide-Alice springs-Darwin. Geweldige hoogtepunten zoals: 12 Apostels (adembenemend), schitterende sterrenhemel in de outback terwijl we in swags slapen, de ‘Ayers Rock' bij zonsopgang waarbij kleuren veranderen. En Kakadu National Park in het noorden, mooi tropisch met veel krokodillen.

Geweldig veel gezien in korte tijd!
Ik besluit een tijdje in Darwin te blijven. Ik verleng mijn reis al voor 3 maanden langer om met een jongen en een meisje in een campervan te reizen in Nieuw Zeeland. Darwin is mijn favoriete plaatsje; je hebt er bijna alles, knus, gezellig en relaxt, het eten wat je hebt gekocht op de beroemde markten, eet je op het strand terwijl je naar een verpletterende zonsondergang kijkt, in droogseizoen elke dag 30 graden met een straalblauwe lucht!

Na 10 weken gewerkt te hebben op een prachtig resort als schoonheidsspecialiste en de meest geweldige mensen ontmoet te hebben, besluit ik naar Cairns te vliegen en de oostkust te doen. ‘Great barrier reef' is prachtig. Waar ik fan van ben?? 'Whitsundays', vooral ‘Whitehavenbeach'. Ze noemen het ‘melted icecream', ziet er ook zo uit. ‘Fraser Island' is ook een aanrader.

Door naar Brisbane besluit ik een tijd te blijven en als donatieverkoper te werken, zeer goed voor je Engels : ) Tussen het werken door nog in een koalapark een koala en een grote slang vastgehouden!

Na Brisbane zie ik een vriendin weer terug in Sydney en woon daar voor 10 dagen bij haar ouders. Het echte aussieleven zeg; elke dag bbqen en een glaasje champagne op zijn tijd!

Na die 10 geweldige dagen vind ik dankzij ‘Work and Travel' nog een baantje in een fabriek om wat geld te besparen.

Dan wordt het tijd voor Nieuw-Zeeland:

Eerst met een vriendin die ik in Darwin heb ontmoet oud en nieuw vieren en daarna voor 6 weken reizen met de campervan. Nieuw-Zeeland bestaat uit de perfecte natuur met ook veel verschil in landschap; van groene bergen tot vulkanisch landschap tot gletsjers! Met dolfijnen zwemmen in kaikoera is uniek en nooit gedacht dat ik had durven ‘skydiven'.

De laatste 2 weken in Sydney lekker op het strand liggen, belastingzaken regelen en genieten nog zoveel het kan.

In Amsterdam weer een geweldig terugweerzien van iedereen!

Ik heb de tijd van mijn leven gehad. Zoveel moois gezien en geweldige mensen ontmoet waarvan ik de meesten gelukkig nog steeds spreek en/ zie. Het staat in mijn geheugen gegrift. In Australie kun je overal terecht. ‘easy going'/'no worry's'/relaxte sfeer en mensen zijn echt geen fabeltjes.

Het is me zo goed bevallen dat ik er mijn werk van wil maken. Zo'n ervaring pakt niemand meer van je af!! Ga zeker ooit terug om de westkust te doen.

Groetjes Loes