worktravel.reismee.nl

Quirijn is nog steeds onder de indruk van het fascinerende en gastvrije Canada

Quirijnging op reis in Canada met hetWork & Travel programma van Travel Active. Hijis nog steeds onder de indruk van dit fascinerende en gastvrije land en schreef daarom graag zijn reisverhaal!


Canada het land van ongerepte natuur en wildernis

Waarom Canada? Vragen mensen me wel eens, een echte reden heb ik hier niet voor. Toch zat dit land altijd in mijn hoofd als het land om een keer te gaan reizen. Ik stelde me dit land voor als ongerept met echte wildernis en veel dieren. Na het halen van mijn HBO diploma wilde ik het liefst meteen gaan, maar had ik niet genoeg geld. Daarom besloot ik eerst een tijd te gaan werken, zodat ik dat in Canada niet perse hoefde te doen en meer kon reizen.

Toen ik genoeg gespaard had kon het avonduur beginnen, alleen op reis door Canada. Met het vliegtuig naar Vancouver, om daar eerst even te wennen aan het land en het alleen zijn. Ik ging voornamelijk naar Canada voor de natuur, ik wilde op een boerderij werken en de Alaska Highway rijden, maar echte plannen had ik niet. Van de enorme afstanden had ik toen nog geen idee, maar al snel kwam ik erachter dat de auto hét vervoer middel is. Na een tijdje met de bus en trein te hebben gereisd kocht ik in Alberta een minivan. Ik had mijn bed altijd bij me en kon gaan waar ik wou. Dit gaf een geweldig gevoel van vrijheid, op reis richting Alaska tot aan de Noordelijke IJszee. Onderweg genietend van de bergen, meren, rivieren, bossen, de mensen die ik tegenkwam en het gevoel onderdeel te zijn van het land.

Van mensen in een hostel op de Queen Charlotte Islands hoorde ik over een programma om vrijwilligerswerk te doen op boerderijen. Mijn eerste ervaring hiermee was geweldig, op een klein eiland bij een gezin met een paar hectare grond en wat dieren. De rest van het eiland was nog ongerept, we werkten elke dag een paar uur in ruil voor kost en inwoning. 's Middags waren we vrij om het eiland te verkennen, te kajakken of te luieren. Op deze manier werken op verschillende boerderijen was voor mij een ideale manier om mijn reis te plannen en tegelijk het echte Canada te leren kennen.

Na de zomer en een korte herfst begon de winter, een echte Canadese winter. Aan het begin van de winter was ik aan het werk in Churchill aan de Hudsonbaai. Inmiddels had ik heel wat van het land gezien met als hoogtepunt de vele dieren die hier thuishoren. Zwarte beren, grizzlyberen die op zalm vissen, elanden met jongen, coyotes, stekelvarkens, rendieren, walvissen en nog veel meer. Maar in Churchill zag ik voor het eerst ijsberen in het wild. Regelmatig ging ik met de auto op pad en elke keer was het weer fascinerend om deze beesten te zien, ik kon er uren naar kijken.

Tijdens mijn reis heb ik Canada helemaal doorkruist van zuid naar noord en van west naar oost. Wat een groot en divers land is dit, elk gebied is uniek en elk jaargetijde laat weer iets anders van dat gebied zien. Een jaar lijkt lang maar voor een land als Canada is dat het zeker niet. Door het vele reizen en werken op verschillende plekken heb ik veel mensen ontmoet. Hierdoor heb ik het land echt leren kennen als gastvrij, easygoing, uitgestrekt en met een geweldige natuur.

Groeten Quirijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active