worktravel.reismee.nl

CANADA HERE I COME!!


Yvette ging15 maandenwerken en reizen door Canada met het Work & Travel Programma van Travel Active. Terug in Nederland wil Yvettevoorgoed terug naar Canada.. Lees hier waarom!


Mijn keuze is al snel gemaakt als ik de site van Travel Active bekijk. Eén jaar werken en reizen door Canada!!! Het land van de beren, zalm, bergen en vele meren. Travel Active zorgt voor je visum, ticket en verzekering. Het enige wat ik moet doen is mijn backpack inpakken en Canada HERE I COME!!

Ik kom aan in The Big City Vancouver, de stad met hoge gebouwen en omringd met bergen en de zee. Na een kort verblijf in Vancouver reis ik verder naar Kelowna, in de Okanagen Vally, 'the place to be' in de zomer. Kelowna staat bekend om zijn warme en lange zomers, verschillende buitensporten, vele wijngaarden en een geweldig groot meer wat 'maar' 135 kilometer lang is en 5 kilometer breed.

In het hostel waar ik verblijf werk ik 20 uur in de week als receptioniste / telefoniste en krijg gratis accommodatie. Ik werk samen met Australiërs, Nieuw Zeelanders en natuurlijk Canadezen. In mijn vrije tijd gaan we vaak met z'n allen barbequen, stappen, kamperen in de omgeving en relaxen aan het strand. In de zomermaanden werk ik ook nog in een wijngaard samen met de eigenaar en zijn familie. Lekker in de buitenlucht bezig zijn tussen de druiven. Ik begin vroeg in de morgen met als gevolg dat ik ook al rond de middag klaar ben, dit in verband met de hitte overdag.

Tussen het werken en feesten door ben ik ook verschillende keren naar de Rocky Mountains National Park gereden met plaatsen zoals Banff, Jasper en Fernie. Onderweg kwam ik beren, rammen, berggeiten en vele herten tegen. In één woord gewoon awesome. Maar dat was nog niet alles, ik passeerde glaciers en mijlen hoge 'mountains' met de sneeuw nog op de toppen. Ik keek mijn ogen uit zo geweldig mooi is het!

Eén van de vele gebeurtenissen tijdens mijn verblijf is de 6 maanden werken als Assistent Manager in een hostel in het beste ski gebied van Canada, 'Big White'. Werken, elke dag skiën en lots of parties. Wat wil je dan nog meer?

Bijna twee maanden geleden ben ik terug gekomen uit Canada, ik heb er 15 maanden gewoond, gewerkt en gereisd. Het is een prachtig land met super aardige en vooral gastvrije mensen. Ik heb geen minuut spijt gehad dat ik die stap heb gezet. Ik heb er veel van geleerd en veel ervaring opgedaan.

Mijn volgende stap is om terug te gaan naar het mooie Canada maar dan onbeperkte tijd!

Yvette Roset

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active