worktravel.reismee.nl

Merel en haar avonturen op Summercamp USA

Merel vliegt uit: Camp USA!


2 Juni, het is dan eindelijk zo ver, mijn spannende reis begint en met tranen in mijn ogen neem ik afscheid van mijn ouders en vrienden. Na een lange vlucht en een spannende nacht in New York kom ik uiteindelijk aan op het piep kleine vliegveld van Burlington Vermont. Na nog eens een rit van twee uur door het pikke donker over verharde en onverharde wegen kom ik dan aan in de middle of nowhere dat Windridge Teela-wooket heet. Teela-Wooket, het summercamp dat ik de komende 11 weken mijn thuis zal gaan noemen. Teela-Wooket is een private summer camp dat in de top tien staat van beste tennis camps in de USA. Mijn job is het begeleiden van ‘mijn' kids, 6 per sessie, daarnaast ben ik lifeguard, volleybal coach en voetbal coach.

Als eerste meisje arriveer ik 's avonds laat op het donkere camp waar ik mijn eerste nacht alleen doorbreng in een houten cabin zonder glas in de kozijnen en een gemiddelde tempratuur van naar mijn idee -10 graden. Gelukkig ben ik te moe om mij ergens druk over te maken en val dan ook al snel in slaap. Ik begin met een week pre-camp waarbij ik de hutten schoonmaak, het kantoor opruim en opgeleid werd tot American lifeguard. De week er na is het tijd voor orientation, een super leuke week waarin we elkaar leren kennen en leren om te gaan met de regels van het camp. Deze week staat er ook een trip naar Boston gepland en we gaan met een echte gele school bus!!!

De kids die ik ontmoet zijn stuk voor stuk geweldig lieve kinderen uit 14 verschillende landen. Veel van deze kinderen gaan het hele jaar door naar kostscholen en vinden het geweldig om op camp eindelijk hun zelf te kunnen zijn. Met open mond sta ik te kijken wanneer er zelfs helikopters landen om kinderen af te zetten en blijkt het de normaalste zaak te zijn dat de kinderen arriveren in privé jets en limo's. Tijdens de twintig dagen dat de kinderen op camp zijn word er getennist, gevoetbald, paardgereden, gefeest en gespeeld maar met name gelachen.
Het eind van elke sessie zorgde voor dikke tranen bij iedereen, kinderen waarmee je 24/7, twintig dagen lang geleefd hebt, lief en leed gedeeld hebt gaan weer naar huis.

Elke week ben ik 1 dag en 2 nachten vrij, tijdens deze vrije momenten doen we van alles, al is feesten slapen en shoppen toch wel het meest populair. Gezamenlijk worden er ook trips georganiseerd naar bijvoorbeeld Montreal om heerlijk uit te gaan en te genieten van een andere omgeving. Samen met mijn 50 vrienden van over de hele wereld heb ik drie maanden lang gelachen, gesport, gefeest, gehuild en al het andere gekke gedaan. Na de grote party op de allerlaatste nacht van camp, wanneer de campers al naar huis zijn, heb ik met grote moeite afscheid genomen van 50 vrienden waarvan ik er heel veel nog vaak zal zien.

Nog een week New York heb ik voor de boeg, heerlijk de grote stad zien, de echte toerist uithangen en daarna weer naar ons heerlijke kleine kikkerlandje.
Het was een zomer om nooit te vergeten, in een heerlijke bubble die summer camp heet, een avontuur om verslaafd aan te raken. Een verslaving waar ik nog een keer aan toe mag geven want ik ben terug gevraagd!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active